Monday, September 29, 2014

Kekesalan

Hai semua..

hmm.. terasa lambat masa berlalu bila poket tengah kering tapi nak tunggu duit elaun masuk, lambat lagi..
Lepastu,, time-time macam ni lah pulak yang tiba-tiba rasa nak makan itu ini lah,,
terasa nak pindah rumah lah..
and macam-macam lagi lah..
Bukan ape,, pasal yang pindah rumah tu..
aku ni dah lah baru jek berjinak-jinak drive kereta.
tu pun setakat p kedai makan dengan p keje n balik kerja
kalau tak, memang tak bergerak lah kereta tu dari tempat dia..
Lepastu,, menyewa pulak bilik yang atas bangunan kedai,,
so memang susah nak dapat parking..
pasal susah nak dapat parking bila orang parking tu tak pe lah.,
aku boleh nak accept..
tapi masalahnya, parking tu kerusi yang duduk.
n bukan kereta..
sebab apa?
sebabnya, para peniaga ni nak kalau ada orang nak datang kedai dia, nnti senang..
dorang boleh alihkan kerusi tu n nanti customer dapat lah parking..
masalahnya,, aku balik keje penat-penat, nak cari parking setahun,, then terasa macam sakit sangat hati ni bila peniaga-peniaga selfish sangat n buat macam tu..
so aku ni yang kena parking sejauh-jauhnya hanya kerana tu satu-satunya tempat yang ada parking kosong setelah beberapa kali aku round kawasan tu..
tak ke sakit hati jadinya??
sangat unfair..
kau sesuka hati letak kerusi dekat tempat parking kosong,, kalau kau bayar tak pe..
ni tak pun... lepastu satu kedai letak sampai 2-3 kerusi untuk kedai dia jek.... ishh berbelas kasihan lah pada orang macam aku ni..
dah lah bayar sewa mahal..
nak basuh baju pun washing machine takde,,
hantar dobi bagi sampai jahanam baju-baju aku..
nak makan tak boleh masak,,
kedai makan jual makan harga mahal..
hmm tak tau lah tempat ni..
aku ni dah lah hidup mengaharap duit elaun praktikal jek..
lepastu parking pun jauh.. hmm
aku mintak lah sangat semoga akan terselit belas kasihan dalam hati orang-orang ni satu hari nanti..
okay lah..
tu saje perkongsian harini..

babai..

No comments:

Post a Comment