Wednesday, March 5, 2014

Keterpaksaan

Hai..
Aku ni bila dah lama sangat tak update blog jadi dah berkarat otak aku nak memikirkan ape yang nak ditulis kat sini..
tapi tiba-tiba aku terasa nak sangat menulis, so aku gagah kan jugak lah tulis ni..
huhu..
macam ni.. dekat tempat yang aku belajar sekarang ni ada buat program untuk pergi ke kuching sarawak.
Then bermacam-macam cara aku fikirkan untuk mengelakkan dari pergi disebabkan kewangan yang tersekat-sekat pada masa sekarang ni..
tapi ape pun yang aku cuba tetap tak membenarkan aku untuk tak pergi program di sarawak bersama-sama rakan sekelas yang lain..
so aku pun pergi lah ke sana..
and aku pun fikir kan segala yang elok saja..
so aku nak share lah dekat sini pengalaman baru yang aku alami dari awal nak pergi sampai lah aku dah balik semenanjung..
okay, firstly ofcoz la excited sebab aku ni first time naik flight.. so dah dapat experience tu happy lah kan.
then dekat sana, macam macam yang berlaku tapi alhamdulillah program yang ktorang buat tu berjalan lancar..
hari 1st sampai dah berjalan tak ingat dunia.. ktorang try makan mee kolok, lepastu p jalan-jalan tengok barang-barang, amek gamba then balik homestay.. penat dye bukan main.. yelah, ktorang bergerak dari ipoh ke lcct dah la malam pukul 10 lebih kurang.. then ktorang stay kat lcct tu,, flight ktorang pukul 7.40 pagi.. bayangkan lah betapa penatnya untuk manusia yang kuat tido macam aku ni kan?
untuk mlam tu dalam pukul 7 lebih nak kena berkumpul, then aku terlambat.. sebabnye,, aku tido sampai pukul 7.. memang tak sempat la nak bersiap awal kan?
pastu normal la kena perli2x ni..
then lepastu biasa je lah,, banyak sangat nak cerita kat sini pun tak boleh jugak kan?
yang penting aku rasa yang aku pergi sna berbaloi walaupun dalam keterpaksaan..

aku mula rapat dengan kawan sekelas n kelas yang lagi satu yang ikot..
aku dapat belajar n lihat macam-macam yang sebelum-sebelum ni aku tak pernah lihat.. contoh nya macam budaya dkt sana.. peramah orang sana tau..
aku mula nampak kebaikan kawan2 yang selama ni terlindung dek ego aku sendiri..
aku dapat pengalaman manis dengan kawan yang rapat dengan aku..


banyak je pengalaman dekat sana
 ok tu jek.. aku xnak tulis banyak-banyak sebab aku tau perasaan ni sekadar sekali lalu je..
entah-entah lepasni dah tak de pun perasaan ni lagi kan?
tapi apepun,, perasaan ni berharga untuk aku..
tapi aku saje nak ingat benda ni, sebab tu aku tulis..

okaylah,, itu sahaje..
ada banyak lagi benda lain yang aku perlu buat..
okay.. bye..

=)

No comments:

Post a Comment